News Releases

April 3, 2023
MultiCare Community Partnership Fund seeks Yakima applicants

Gentleman walking away from the camera through an apple orchard with green grass and clear sky.

YAKIMA, Wash. — MultiCare Health System has launched its Community Partnership Fund in the Yakima Valley. The fund will award $150,000 in grant dollars to support nonprofit organizations in Yakima County providing care, services and resources that strengthen the overall health and well-being of the community.

Not-for-profit 501(c)(3)-designated organizations are invited to apply beginning April 3, 2023. The submission deadline is June 30, 2023. Applications are reviewed by a committee of leaders from Yakima Memorial and the community; organizations will be notified in November.

“MultiCare is proud to be part of the Yakima Valley and to partner with local organizations working to support a vibrant community and healthy future,” said Tammy Buyok, president of MultiCare Yakima Memorial. “Our Community Partnership Fund is one of the many ways we put our mission of partnering for healing and a healthy future into action.”

MultiCare’s Community Partnership Fund has given millions of dollars since its inception to hundreds of groups across the state. The fund is part of MultiCare’s focus on building enduring partnerships that contribute to the health and vitality of our community in areas such as health improvement, economic well-being, education and the arts.

Learn more about the Community Partnership Fund, see a list of recipients or view frequently asked questions for applying organizations.

El Fondo de Asociación Comunitaria de MultiCare busca solicitantes

YAKIMA, Wash. — MultiCare Health System ha lanzado su Fondo de Asociación Comunitaria (Community Partnership Fund en inglés) en el Valle de Yakima. El fondo otorgará $150,000 en subvenciones para apoyar a organizaciones sin fines de lucro en el condado de Yakima que brindan atención, servicios y recursos que fortalecen la salud y el bienestar general de la comunidad.

Se invita a las organizaciones sin fines de lucro designadas 501(c)(3) a presentar su solicitud a partir del 3 de abril de 2023, en multicare.org/communitypartnership. La fecha límite de presentación de las solicitudes es el 30 de junio de 2023. Las solicitudes son revisadas por un comité de líderes de Yakima Memorial y la comunidad; las organizaciones serán notificadas en noviembre.

“MultiCare se enorgullece de ser parte del Valle de Yakima y de asociarse con organizaciones locales que trabajan para apoyar una comunidad vibrante y un futuro saludable”, dijo Tammy Buyok, presidente de MultiCare Yakima Memorial. “Nuestro Fondo de Asociación Comunitaria es una de las muchas formas en que ponemos en práctica nuestra misión de asociarnos para la curación y un futuro saludable”.

El Fondo de Asociación Comunitaria de MultiCare ha donado millones de dólares desde su creación a cientos de grupos en todo el estado. El fondo es parte del enfoque de MultiCare de desarrollar asociaciones duraderas que contribuyan a la salud y la vitalidad de nuestra comunidad en áreas como la mejora de la salud, el bienestar económico, la educación y las artes.

Para obtener más información sobre el Fondo de Asociación Comunitaria, ver una lista de destinatarios o ver las preguntas frecuentes de las organizaciones solicitantes, visite multicare.org/communitypartnership.

Categories:
More News

Contact MultiCare Media Relations

Media inquiries for any MultiCare facility, department or employee should be made through MultiCare’s media relations team.